torsdag, august 23, 2007

Tanker til slut

Jeg har først og fremmest været glad for at have gennemført 23 ting. Når jeg læser mit indlæg om hvad jeg forventede af 23 ting, har jeg dog ikke fået indfriet alle forventningerne. Jeg havde nemlig regnet med at finde ud af at Second Life var værd at bruge tid på, og så havde jeg glædet mig til at hente podcasts. Det kan man læse mere om hvis man vil i mine tidligere indlæg. Second Life vil jeg lade ligge. Og det med podcasts skal jeg nok finde ud af med venlige menneskers hjælp, men det var overraskende besværligt.

Alt andet har været rigtig let at gå til, og jeg synes det ville være fantastisk hvis man tog en lille opfølgningsrunde hvert år med hvad der kommer af nyt (og vi behøver jo ikke at få gaver hver gang, selvom det ville være dejligt).

På arbejde er det først og fremmest del.icio.us, googledocs, netvibes og måske messenger der er relevant for mig. Privat får jeg nok glæde at LastFM og er blevet inspireret til at lægge billeder på nettet – måske ikke via flickr, men der er jo masser af andre muligheder. Jeg regner også med at få rigtig meget glæde af at hente podcasts, men jeg skal lige have helt fod på det først, og jeg vil måske fortsætte med at blande mig lidt på wikipedia når jeg synes jeg har noget at bidrage med.

Tid har været et problem. Jeg vidste godt før start at det ikke kunne lade sig gøre at nå ret meget i arbejdstiden. Jeg har så lavet det meste i fritiden fordi jeg synes det er interessant. Men jeg har ikke rigtig haft tid til at forholde mig til andres blogs, endsige at kommentere på dem. Der er sikkert heller ikke mange der har kigget på min blog. Og her til sidst løb tiden fra mig, det ses på mine indlæg.

Jeg har nu mindst 7 nye brugerkonti på nettet som jeg ikke havde før. Og jeg ved at de fleste af dem kommer til at ligge ubenyttede hen. Jeg har også fundet ud af at jeg ikke har noget særligt behov for at være mere synlig på nettet end jeg bliver hvis man googler mit navn. Og særlig social på nettet er jeg heller ikke. Men nu kender jeg til nogle muligheder for at blive synlig og social hvis behovet skulle melde sig.

Først og fremmest har det været sjovt og lærerigt!

1 kommentar:

Bente Jensen sagde ...

Til lykke med at du er igennem de 23 ting og tak for dine mange tanker :-)
Tiden, ja, den har alle vist kommenteret på og det har vi taget med i vores overvejelser om fremtiden, for vi er ikke færdige. Vi planlægger 23+ til start her i efteråret.
Tak fordi du har gidet lege med os