torsdag, maj 24, 2007

last.fm

Last.fm er nu installeret på min ene arbejdspc. Den fungerer fint - det første jeg prøvede var at skrive beck i søgefeltet. Straks fik jeg noget spændende musik i øret som jeg ikke har hørt før, men som jeg nu skal have skaffet hjem og hørt noget mere af. Fint!
Jeg kan også se på tags'ene at der er mulighed for at stifte bekendtskab med helt nye genrer som jeg ikke har haft fantasi til at forestille mig eksisterede - f.eks. brazilian post punk. Også fint.

Men jeg vil nok ikke få meget glæde af den derhjemme fordi: "Last.fm syncs what you listen to on your computer with your music profile. This is called scrobbling." Jeg deler hjemmepc med min mand og den ene datter, og de har begge lagt musik på harddisken. Det vil sige at last.fm så ville generere en radiostation udfra den samling af tyskerteenagepoprock og 80'er-punk som ligger på vores harddisk. Med al respekt for familiemedlemmernes musiksmag ville jeg ikke holde længe med sådan en musikstation i ørerne.

Så min foreløbige konklusion er at last.fm er bedst til folk med helt egen pc!

Her en uge efter må jeg så konstatere at jeg faktisk har brugt last.fm. Også herhjemme. Man kan jo bare bruge den uden at downloade, og det fungerer fint. Faktisk er det også ret smart at man kan kan skifte genre efter humør så let som ingenting. Jeg har derfor hørt en hel del nyt musik med last.fm.

Ingen kommentarer: