mandag, maj 07, 2007

Library Thing

Sådan en konto havde jeg sørme også i forvejen. Slettede et par titler og lagde nogle nye på. Mit bibliotek skal bestå af mine yndlingstegneserier og graphic novels til en start. Se selv widget'en til højre!

"The Rabbi's Cat" har jeg ikke læst - det var en jeg blev mindet om da jeg prøvede at kigge på hvad andre mennesker med mine præferencer også havde i deres bibliotek. Jeg tror jeg vil bruge Librarything som huskeseddel når jeg hører eller læser om noget jeg skal huske at få fat i på et tidspunkt. Jeg taggede derfor "The Rabbi's Cat" med unread.

Jeg er begrænset af den amerikanske vinkel - min yndlingstegneserietegner er nemlig Claus Deleuran og ham kan jeg ikke finde i Amazon. Ser dog at Det Kongelige Bibliotek nu er en af mulighederne, så må det jo kunne lade sig gøre. Bare ikke lige nu, hvor lige netop denne søgemulighed ikke virker. Derfor har jeg lagt Rejsen til Saturn på manuelt og stjålet en billedurl så den fik en forside også.

Ideen er god, og dækker et stort behov hos mig. Jeg er storforbruger af bøger, er oftest i gang med mange af gangen. Og jeg har det med at glemme titler og forfattere på det der ikke gjorde nok indtryk. Og det har jeg jo alligevel brug for at kunne huske i mit daglige arbejde i referencen. Så hvis det bliver lettere at finde danske titler vil det være noget jeg kan have meget glæde af.

Ingen kommentarer: